Advertisement

پاکستان بجلی کے شعبے میں ایک ترقی پذیر منڈی ہے۔ برسوں سے بجلی کی طلب کے خلاف ملکی سپلائی میں توازن پیدا کرنے کا معاملہ بڑے پیمانے پر حل طلب معاملہ رہا ہے۔ ملک بھر میں بجلی کی فراہمی کے ذمہ داران کو اپنے نیٹ ورک کی تشکیل نو میں اہم چیلنجز کا سامنا کرنا پڑا۔ بجلی پیدا کرنے والے ملکی اور غیر ملکی دونوں سرمایہ کار منافع میں برابری کی تلاش کر رہے تھے جو اس بات کا اشارہ ہے کہ جب ملک میں بڑھتی قلت کا سامنا ہے تو بجلی کی پیداوار میں اضافے کی نگرانی بھی ایک اہم مسئلہ ہے۔ دیگر مسائل میں استعداد کی کمی ، توانائی کے بڑھتے ہوئے مطالبات اور سیاسی عدم استحکام شامل ہیں۔

Advertisement

بجلی کی پیداوار اور اس کی منتقلی کا نظام ہمیشہ مطلوبہ  ضروریات کو بھرپور طریقے سے پورا نہیں کرسکتا۔ بجلی کی قیمت میں بدلاؤ کے نتیجے میں بجلی کے استعمال میں اضافے اور صارفین کو معمول کے استعمال کے طریقوں سے ان کی ترغیب دی جاتی ہے۔

Advertisement

مانگ کا جواب طلب مانگ میں کمی ہے۔ جو اعلیٰ طلب کو کم کرنے یا نظام کی ہنگامی صورتحال سے بچنے کے لئے بنایا گیا ہے۔ لہذا ، مانگ کا جواب چوٹی اور کبھی کبھار مانگ کو بڑھانے کے لئے نسل کی صلاحیتوں کو شامل کرنے سے زیادہ سرمایہ کاری مؤثر متبادل ہوسکتا ہے۔

Advertisement

طلب کا رسپانس بجلی کی فراہمی کے ساتھ بجلی کی طلب کو بہتر انداز میں پورا کرنے کے لئے بجلی کے استعمال میں اضافے والے بجلی کی کھپت میں تبدیلی ہے۔ کچھ عرصہ پہلے تک بجلی کی توانائی آسانی سے محفوظ نہیں ہوسکتی تھی ، لہذا افادیت کاروں نے روایتی طور پر اپنے پاور پلانٹوں کی پیداواری شرح کو گھٹا کر بجلی پیدا کرنے والے یونٹوں کو لائن پر یا بند کرکے یا دوسری سہولیات سے بجلی کی درآمد کر کے تقاضوں اور رسد کا مقابلہ کیا ہے۔ سپلائی کی طرف سے بجلی حاصل کی جاسکتی ہے لیکن اس کی حدود ہیں ، کیوں کہ کچھ بجلی پیدا کرنے والے یونٹوں کو پوری طاقت میں آنے میں کافی وقت لگ سکتا ہے ، کچھ یونٹوں کو چلانے میں بہت مہنگا پڑسکتا ہے ، اور بعض اوقات طلب سب کی صلاحیت سے زیادہ ہوسکتی ہے۔

دستیاب پاور پلانٹس ایک ساتھ رکھے گئے ہیں۔ مانگ کے جواب میں سپلائی کو ایڈجسٹ کرنے کے بجائے ادارہ بجلی کی طلب کو ایڈجسٹ کرنے کی کوشش کرتا ہے جس کی وجہ سے وہ عام علاقوں میں بجلی فراہم ہی نہیں کرتا۔

گاہک کچھ کاموں کو ملتوی کرکے بجلی کی طلب کو ایڈجسٹ کرسکتا ہے جس کے لئے بجلی کی بڑی مقدار کی ضرورت ہوتی ہے ، یا وہ اپنی بجلی کی زیادہ قیمت ادا کرنے کا فیصلہ کرسکتا ہے۔ کچھ صارفین اپنی کھپت کا کچھ حصہ متبادل ذرائع سے بدل سکتے ہیں ، جیسے سائٹ پر شمسی پینل اور بیٹریاں۔

Advertisement

اگرچہ پاکستان نے بلیک آؤٹ کو کم کیا ہے اور بجلی کی پیداوار میں نمایاں اضافہ کیا ہے ، پھر بھی بلیک آؤٹ عام ہیں ، اور بجلی کی قیمت میں اب بھی اضافہ ہوا ہے۔ حالیہ نرخوں نے قیمتوں میں اضافے میں اہم کردار ادا کیا ہے۔

Advertisement

Advertisement

Advertisement